به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه «حسام قربانعلی» مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروازهای بینالمللی هما در فرودگاه امام خمینی (ره) به علت قطعی سیستم چکینگ بلیت و مشکل سرورهای شرکت پارس آنلاین دچار تاخیر شد و مدیران پارس آنلاین هم پاسخگو نیستند.
وی با بیان اینکه مشکل اینترنت و عدم اتصال سیستم رزرویشن، باعث توقف چک اتومات بلیت مسافران شده است، توضیح داد: همکاران امروز چکینگ بلیت را در فرودگاه به صورت دستی انجام میدهند که همین امر موجب تاخیر پروازی شده است.
«محمد احسان خرامید» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و مشاور وزیر در گفتوگو با ایرنا در این خصوص گفت: اختلال پیش آمده در سیستم چکینگ بلیت هما به دلیل مشکلی است که ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح برای سرورهای پارس آنلاین رخ داده و در همان ساعات ابتدایی با پیگیری وزارت ارتباطت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفع شد.
وی درباره علت اختلال به وجود آمده در این شرکت گفت: طبق صحبتی که با نوید مطهری معاون فنی این مجموعه داشتیم علت اصلی سرقت سیم و کابل بوده که پس از مدت کوتاهی از طریق همراهی سازمان تنظیم مقررات رفع شده است.
وی افزود: هیچ اختلالی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد و صرفا سرورهای این اپراتور ارایه دهنده اینترنت با اختلال مواجه شدند.