زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: زیرساخت‌های مختلف سرمایه گذاری از جمله منطقه ویژه اقتصادی استان در حال شکل گیری است که انرژی مضاعفی برای آن صرف و سازمان عامل آن انتخاب شده و به  زودی مصوب می‌شود و شروع به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در پیام نوروزی خود با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه سال گذشته سال پر فراز و نشیبی بود، افزود: مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جنگ ترکیبی دشمن بیرون آمدند و نتایج این قدرت خود را در تعاملات بین المللی در انتهای سال گذشته نشان دادند که ناشی از قدرت جمهوری اسلامی بود و امیدواریم گشایش های متعددی جدیدی را در سال جدید شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: این استان در سال گذشته حرکت خوبی مبتنی بر برنامه داشت و موفقیت های نسبی در حوزه های مختلفی از قبیل زیرساختی و انرژی به دست آورد به طوریکه بیش از ۳۰۰ مگاوات انرژی وارد شبکه برق کشور کردیم.

این مسوول با بیان اینکه در حوزه آب نیز پروژه هایی مهم در دست اجراست که تامین مالی آنها انجام شده و می توان به سدها اشاره کرد، گفت: برای استحصال آب از منابع و سدهای جدید برنامه ریزی انجام شده است.

وی اظهار داشت:اطلس سرمایه گذاری استان نیز در حال بازنگری است که امیدواریم به صورت خاص برای سرمایه گذاران مفید باشد و به جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی کمک فراوانی کند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه رایزنی هایی نیز با سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش انجام گرفته و امیدواریم شاهد اتفاقات مثبت باشیم، گفت:در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز با پارک فاوا تعاملاتی شده و در حوزه گلخانه های هوشمند و تولید محتوا نیز در سال جدید اقداماتی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه هوش مصنوعی نیز ابزار خاصی در حال ساخت است که امیدواریم در سال جاری خود را نشان دهد و همچنین در ارتباط با زیست بوم اقتصاد دانش بنیان نیز اتفاقات خوبی رخ داده به طوری که هم زمین مورد نیاز تهیه شد و هم ساختمان جدیدی در اختیار جوانان علاقه‌مند قرار گرفت ضمن آنکه تامین مالی از طریق صندوق های پژوهش و نوآوری در حال انجام است.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه عمران شهری هم بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری و دهیاری های استان قرار گرفت، افزود: همچنین به دهیاری ها و شهرداری ها کمک شد تا ناوگان حمل و نقل عمومی و روستایی مورد نیاز را تهیه کنند.

این مسوول، یکی از اتفاقات مثبت استان در سال گذشته را تعیین و تکلیف پسماند روی استان پس از سالها کش و قوس اعلام کرد و گفت: اسناد مزایده آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و به زودی به عنوان یک منبع اعتباری در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح بودجه و درآمد استان در سطح بالایی قرار نداشت، سال گذشته انرژی مضاعفی صرف شد تا آورده ما از بودجه عمومی کشور بالا برود که بودجه استان ۴۰ درصد و یا بیشتر افزایش خواهد یافت.

افشارچی افزود: در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده بسیار موفق عمل کردیم به طوری که شرکت های بزرگ که سرجمع مالیاتی آنها در استان محاسبه نمی شد بعد از این در استان انجام می گیرد و آثار آن در آبادی شهرها و روستاهای استان قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: سال جدید به رخداد اتفاقات خوب امیدواریم، چرا که اختیارات بیشتری در تولید ثروت و هزینه کرد در چهارچوب حساب توسعه ای استان و در حوزه مولدسازی خواهیم داشت و همین طور امیدواریم با دقت و نظم و سلامت حرکت کنیم تا به توسعه استان کمک کنیم.

استاندار زنجان به وضعیت خوب استان در زمینه واحدهای نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها امسال بخشی از مسکن احداث شده به مردم واگذار خواهد شد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳، پرونده این بخش بسته شود.