نوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت : در ایام نوروز امسال بیش از ۱۶ هزار نفر از جوانان هلال احمر کشور به مسافران و گردشگران سراسر کشور خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نوروزگاه شهرستان تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد نوروزگاه ها در شهرهای مختلف کشور در کنار اقدامات فرهنگی، بهداشتی و خدمات رسانی بخشی از تلاش نیروهای هلال احمر در بهار طبیعت است.
وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت : هلال احمر در این ماه پر خیر و برکت مسابقه قرآنی در قالب حفظ، قرائت و فهم مفاهیم برگزار خواهد کرد و در هجدهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل این سازمان نتایج آن اعلام خواهد شد.
معزی خاطرنشان کرد: در مراکز هلال احمر نیز نماز جماعت و سخنرانی برگزار خواهد شد.

فعالیت یک میلیون نفر در سازمان جوانان هلال احمر
وی ارزیابی خود از نوروزگاه شهرستان تنکابن را مطلوب توصیف و اضافه کرد : امسال این پایگاه نسبت به سال‌های گذشته گسترده تر، زیباتر و آماده تر بود و جوانان هلال‌احمر با شور و شوق خاصی به مسافران و گردشگران خدمت رسانی می کردند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر کشور جوانان را سرمایه های اصلی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون جوان از سراسر کشور در سازمان جوانان هلال احمر فعالیت می کنند.

لزوم حفظ فرهنگ بومی هر منطقه/ گردشگری در کنار صنایع دستی مفهوم می یابد
معزی معرفی آداب و رسوم مردم منطقه به مسافران و گردشگران را بسیار مهم دانست و افزود : باید فرهنگ بومی مردم هر منطقه کشور حفظ شود و مسافران و گردشگران
با آن آشنا گردند.
وی یادآور شد : گردشگری در کنار صنایع دستی معنی و مفهوم پیدا می کند و باید هنر و صنایع دستی این منطقه به مسافران و گردشگران معرفی گردد.
شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارند.
مازندران هر ساله در ایام تعطیلات نوروز میزبان بیش از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۲۵ اسفند ماه تاکنون بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر از سه مسیر اصلی ارتباطی هراز، کندوان و فیروز کوه وارد مازندران شده اند.