رشت- ایرنا- رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به ورود مسافران به استان برای تعطیلات نوروزی گفت: در حال حاضر، ترافیک محدوده منجیل- رودبار در محور قزوین رشت سنگین اما در حال حرکت است و متوقف نیست.

سرهنگ جاور صفاری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ترافیک سایر محورهای استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هم اینک ترافیک در سایر محورهای استان نیمه سنگین اما روان است.

وی از اعمال محدودیت های ترافیکی طی امروز ( اول فروردین ماه) و سیزدهم و چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۲ برای محورهای رشت- قزوین و بالعکس و آستارا- اردبیل و بالعکس خبر داد.

سرهنگ صفاری ادامه داد: به منظور افزایش ظرفیت تردد در محور های مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه در تعطیلات ایام طرح نوروز ۱۴۰۲، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم "رشت - قزوین" و " آستارا - اردبیل" و بالعکس اعمال شده است.
وی افزود: براین اساس؛ تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ امروز در محور قدیم "رشت - قزوین" و بالعکس و آستارا- اردبیل و بالعکس ممنوع است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به پراکنده باران و مه گرفتگی در برخی محورهای استان به‌ویژه در غرب از رانندگان خواست تا فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و از عجله و شتاب در رانندگی و حرکات خطر آفرین بپرهیزند.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار نصب شده در راه های مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴تا پایان روز ۲۹ اسفندماه ۴۶۳ هزار و ۱۲۴ وسیله نقلیه وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.