شیراز- ایرنا- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: ماموریت‌های اورژانس این استان از ابتدای آغاز طرح سلامت نوروزی در استان تا پایان روز سه‌شنبه یکم فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

محمد جواد مرادیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی مدت مذکور یعنی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان نخستین روز از سال ۱۴۰۲، پنج هزار و ۵۳۴ ماموریت توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس فارس انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ادامه داد: طی روزهای گذشته یک هزار و ۷۴ تصادف جرحی توسط تیم های عملیاتی اورژانس امداد رسانی شده و به یک هزار و ۱۹۹ مصدوم خدمات ارایه شده و 2 نفر نیز در جریان این حوادث جان باخته‌اند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: به رانندگان توصیه می‌شود که از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

مرادیان افزود: با توجه به بارش باران و سرد شدن هوا، به مسافران نوروزی و شهروندان توصیه می شود برای گرم کردن فضای داخل چادر یا هر فضای بسته دیگر، به هیچ وجه از زغال و هرگونه وسیله گرمایشی غیر استاندار استفاده نکنند.