دکتر فرزین رضازاده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر تلاش شبانه روزی همکارانش در امدادرسانی به مردم اظهار کرد: از این تعداد تماس تلفنی با سامانه ۱۱۵ اورژانس، ۴۵ هزار مورد از آن منتهی به انجام عملیات شد.
وی افزود: در بخش اورژانس نیروها به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافرین نوروزی هستند.
رضازاده یادآور شد: برخی از تماسها بدلیل اینکه ربطی به اورژانس ندارند یا نیازمند دریافت درمان سرپایی هستند موضوع با راهنمایی تلفنی حل میشود و مستلزم اعزام تیم و انجام عملیات نیست.
وی با اشاره به تماسهایی با عنوان مزاحمت تلفنی گفت: متاسفانه با وجود این همه فرهنگ سازی، باز هم مزاحمت تلفنی با اورژانس وجود دارد بطوریکه پارسال متوسط روزانه ۵۶ تماس مزاحم ثبت شده است.
رضازاده ادامه داد: در طول یکسال اخیر بیشتر از ۲۰ هزار مورد مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۱۵ اورژانس استان ثبت شد که متاسفانه آمار بالایی است.
رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان با اشاره به اینکه در طرح نوروزی ۱۰۵ پایگاه شهری و جادهای در استان فعال است، گفت: از این تعداد، ۵۶ پایگاه در جادهها مستقر بوده و در خدمت مسافرین و گردشگران نوروزی هستند.
رضازاده اضافه کرد: پایگاههای جادهای از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با آلارم روشن در اکثر نقاط پرتردد جادههای استان آماده خدمت رسانی هستند.
وی با بیان اینکه در طول طرح نوروزی ۲۱۳ نفر به صورت مستقیم فعال هستند، یادآور شد: امسال بیشتر مرخصی نیروها به منظور تسریع در خدمات رسانی لغو شده و ۸۵۰ همکار در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ در اورژانس آماده هستند.