اردبیل - ایرنا - معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: از آغاز طرح نوروزی راهداری یعنی از مورخ ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین ماه ۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر مسافر از استان اردبیل جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا رضا شیرین زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد جابجایی مسافر در قالب ۴هزار و۸۴۱سفر انجام شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و۶۵۳ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، هزار و۶۴۲ نفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۱۱ هزار و۴۳۶ نفر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابجا شده اند.

وی با اشاره به نظارت ویژه بازرسان اداره کل راهداری برعملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان جاده ای گفت:تمامی مدیران فنی موظف هستند تا تجهیزات ایمنی و چک لیست ناوگان ها را قبل از شروع سفر چک کرده و در صورت وجود نواقص اجازه حرکت به راننده داده نخواهد شد.

شیرین زاده با اشاره به فروش اینترنتی بلیت اظهار کرد:بر روی تمامی بلیط ها مشخصات ناوگان و راننده حک شده تا از بروز تخلفات جلوگیری شده و شماره تلفن های ۱۴۱راهداری، مدیر پاسخگو و۱۱۰ نیز جهت رسیدگی به شکایت وانتقاد مسلفران در ۳ نقطه از اتوبوس نصب شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات مطلوب به مسافران عنوان کرد و ادامه داد: طبق شاخص های رضایتمندی استان اردبیل رتبه سوم کشوری را در بین همه استان ها و درمیان استان های درجه ۲ نیز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد:برای استراحت مسافران همزمان با سراسر کشور طرح پویش همراهان سفر ایمن با انواع برنامه های فرهنگی وهنری حاوی پیام های ایمنی در ۳ نقطه از استان اردبیل اجرا می شود تا مسافران با استفاده از موسیقی های شاد و محلی خستگی به در کرده و با آرامش به سفر خود ادامه دهند.

شیرین زاده با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی تا به امروز افزایش ۶۸ درصدی تردد را در مبادی ورودی و خروجی استان شاهد هستیم، گفت: همه راهدارخانه های استان با تمام امکانات و نیروی انسانی مجهزو مستقر شده اند تا به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند.