تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

تهران - ایرنا - ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی موسوم به «شکل»به دنبال نطق سیاسی روز ( پنجشنبه ) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و اصرار وی بر اجرای طرح موسوم به اصلاح نظام قضایی با وجود مخالفت جناح اپوزیسیون و تجمعات اعتراض‌آمیز صهیونیست‌ها کاهش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که قیمت هر دلار که صبح روز پنجشنبه ۳.۵۵. معامله شده بود، شامگاه پنجشنبه به ۳.۵۹ شکل رسید.

این شبکه نوشت که افزایش دلار در برابر شکل پس از نطق نتانیاهو صورت گرفت که وی بر ادامه پیش برد طرح اصلاح نظام قضایی این رژیم سخن گفت.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش وی برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو ساعاتی پیش در یک نطق تلویزیونی با دفاع از طرح موسوم به اصلاح نظام قضایی اسرائیل افزود: اپوزیسیون حاضر نیست با ما بر سر میز گفتگو بنشیند و نمایندگان اپوزیسیون چندین ماه است که از ورود به مذاکره با ما سرباز می زنند.

نتانیاهو با تکرار ادعای همیشگی خود برای دفاع از طرح اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: این اصلاحات میان قوه‌ها تعادل ایجاد خواهد کرد و حامی حقوق اقلیت خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اصلاحات انجام شده در کمیته انتصاب قضات درهای دادگاه ها را به روی قضات همه اقشار جامعه باز می کند.

سخنان نتانیاهو درحالی مطرح می شود که روسای بانک‌های رژیم صهیونیستی پیشتر به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه این رژیم هشدار داده‌ بودند که به دلیل ترس سرمایه گذاران از برنامه کابینه برای بازنگری در سیستم قضایی و انجام اصلاحات در آن، پول و سرمایه‌های آنها با سرعتی ۱۰ برابر سریع‌تر از حد معمول درحال خروج از سرزمین‌های اشغالی است.

در همین حال، موسس شرکت امنیت سایبری «ویز» نیز اخیرا اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه نتانیاهو، سرمایه های خود را از بانک های رژیم صهیونیستی خارج و به بانک های دیگری در سراسر جهان منتقل می کند.

پیشتر شرکت «پاپایا گلوبال» نیز در اقدام مشابهی از انتقال سرمایه خود از بانک های رژیم صهیونیستی به دیگر بانک ها خبر داده و اعلام کرد که اصلاحات نتانیاهو به اقتصاد و دموکراسی آسیب می زند و در اعتراض به آن، همه سرمایه هایش را به خارج از سرزمین های اشغالی منتقل می کند.

تصویب اولیه این طرح در کنست رژیم صهیونیستی با اعتراض گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی همراه بوده است و هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به تغییرات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام با مسدود کردن راه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی کمپین چند ماهه اعتراضی خود را افزایش دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از معترضان با حمل پلاکارت هایی در محکومیت این اقدام کنست، در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند و موجب توقف تردد در اواسط یک روز کاری در این خیابان‌ها شدند.

همچنین گروهی از معترضان در یک خیابان بیرون بندرگاه، لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدت مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از محل تجمع دور کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.