تهران-ایرنا- دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، پنجشنبه شب گزارش داد که گروهک تروریستی داعش هفت غیر نظامی را در حومه شهر "حماه" در مرکز سوریه کشتند.

به گزارش ایرنا از تارنما دیده بان حقوق بشر سوریه، این نهاد همچنین از درگیری میان ارتش سوریه و نیروهای مسلح در حلب خبر داد و افزود که در این درگیری ۱۰ تن از نیروهای مسلح مخالف دولت دمشق کشته شدند.

براساس این گزارش، این افراد از عناصر هیأت تحریر الشام شاخه پیشین القاعده در سوریه هستند که در درگیری در استان حلب در شمال سوریه با ارتش کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه و مخالف دولت دمشق گزارش داد که این افراد به دنبال عملیات نفوذ عناصر هیأت تحریر الشام به محور هنگ ۴۶ ارتش سوریه در حومه غربی حلب بودند.

به دنبال این درگیری، نیروهای ارتش سوریه شهر "الاتارب" در حومه غربی حلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد که در جریان آن چندین تن زخمی شدند.

رسانه‌های رسمی سوریه تاکنون واکنشی به این درگیری با نظامیان مسلح در شمال این کشور نداشتند.

۲۷ اسفندماه نیز هشت تن از عناصر ترویستی جبهه النصره در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.

یک منبع میدانی سوری ۲۷ اسفندماه اعلام کرد که گروه مسلح وابسته به هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در تلاش برای نفوذ به یکی از مراکز ارتش سوریه بودند که در حومه جنوبی ادلب با ارتش درگیر و ۸ تن از آنان کشته شدند.