ارومیه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به مصدومیت ۱۰۴ نفر در زمین لرزه امروز شمال این استان به علت فرار در زمان وقوع زلزله گفت: البته اکثر این افراد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

به گزارش ایرنا، امیرعباس جعفری روز جمعه در گفت و گویی افزود: از این تعداد ۹۲ نفر در سلماس و ۱۲ نفر در خوی مصدوم شده و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ۱۲ مصدوم خوی، هفت نفر و از ۹۲ مصدوم سلماس هم ۷۵ نفر مداوا و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲۲ مصدوم باقی مانده (پنج نفر در خوی و ۱۷ نفر در سلماس) هم تحت مداوا هستند و امیدواریم به زودی روند ترخیص آنان هم انجام شود.

جعفری در خصوص خسارت زلزله به واحدهای مسکونی هم اظهار کرد: فقط برخی واحدهای مسکونی روستایی به صورت ۱۰ درصدی خسارت دیده و اکثرا ترک بر داشته‌اند که روند ارزیابی آنها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، ساعت وقوع زلزله را ۶:۴۷ دقیقه صبح جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق هشت کیلومتری سطح زمین، ساعت ۰۶:۴۶:۵۴ امروز جمعه چهارم فروردین به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در مناطقی از استان آذربایجان غربی از جمله شهر ارومیه و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی نیز احساس شد.

شهرستان خوی سال گذشته هم کانون وقوع چندین زلزله و بیش از ۳۰۰ پس لرزه بود بطوریکه سه زلزله با قدرت بیش از ۵/۵ ریشتر در ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن در این منطقه ثبت شد و خسارت زیادی بر جای گذاشت.