تربت‌حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه با یادآوری موقعیت راهبردی این خطه از خراسان رضوی و نیاز روزافزون مردم و تجار منطقه به زیرساخت های حمل و نقل خواستار تقویت هر چه بیشتر راه آهن شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه تربت حیدریه در سال جدید بر تحقق هر چه زودتر وعده مسوولان ذیربط و ارتقای راه‌آهن این شهرستان به اداره کل تاکید کرد و گفت: این ارتقاء به معنی کوچک شدن راه‌آهن شهرهای همجوار نیست بلکه با توجه به حجم زیاد بار و تقاضاهای روزافزون مسافر از مبدا تربت حیدریه ضرورتی انکار ناپذیر است.

خطیب جمعه تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در سطح منطقه نیز مسوولان محلی زمینه رشد تولید و افزایش سرمایه‌گذاری توسط کارآفرینان بومی یا صاحبان سرمایه غیر بومی را فراهم کنند.


معلمی با یادآوری مزیت های اقتصادی تربت حیدریه و توانمندی این شهرستان در بخش های مختلف تصریح کرد: سرمایه گذاری در تربت حیدریه به سبب فرصت های موجود و توان منطقه باعث رشد جهشی تولید می شود.

امام جمعه تربت حیدریه با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جلسات قرائت قرآن امری شایسته است اما در کنار آن آموزش درک مفاهیم و تفسیر آیات وحی و آشنایی شرکت‌کنندگان با معارف دینی ارزش کار را بالاتر می برد.

به گزارش ایرنا تربت حیدریه در کریدور ارتباطی شرق کشور به عنوان قطب کشاورزی خراسان رضوی در تولید برخی محصولات رتبه های برتر کشوری و استانی را در اختیار دارد.

فعالیت های گسترده تجاری و تبادلات مرزی ، سواپ نفتی و توانمندی های معدنی از دیگر مزیت های نسبی این شهرستان است.

راه آهن تربت حیدریه از طریق ایستگاه شهرستان مرزی خواف به افغانستان متصل می شود که چشم انداز نهایی آن اتصال به چین و احیای راه ابریشم در ساختار ریلی آن بوده است.

در سفر سال گذشته نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد راه آهن کشور به تربت حیدریه مقرر شد راه آهن این شهرستان به اداره کل ارتقا یابد.

امام جمعه گناباد نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: دولت باید در کنار مقابله با تورم از همه ظرفیتها برای رونق و شکوفایی تولید بهره بگیرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان مهار تورم و رشد تولید توسط رهبر معظم انقلاب افزود: معظم له در استمرار نامگذاری سالهای گذشته سال ۱۴۰۲ را هم با موضوع حمایت از تولید نام گذاری کرده اند و این نشان دهنده اهمیت توجه به این بخش است.

وی ادامه داد: دولت باید از همه ظرفیتهای خود برای حمایت از تولید استفاده کند چون با شکوفایی و رونق تولید شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه گناباد گفت: بانکها هم باید از حالت بنگاه داری صرف خارج شده و منابع این بخش بیشتر در مسیر رونق تولید و اشتغالزایی سوق یابند.

وی اظهار کرد: مهار تورم هم به عنوان یکی دیگر از رویکردهای مورد توجه رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال جاری نیازمند عزم جهادی مسوولان ذیربط و دولت سیزدهم است و باید در کنار حمایت از کارآفرینی و اشتغال در جهت ثبات قیمتها گام برداشت و از افزایش بی رویه قیمتها جلوگیری کرد.

امام جمعه سبزوار هم در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: باید با توجه به تذکر رهبری در مجالس و محافل افطاری از اسراف و تجمل گرایی جلوگیری شود.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: توجه به نیازمندان در این ماه بزرگ الهی فراموش نشود چرا که کمک به نیازمندان سبب برکت در زندگی می شود.

وی تصریح کرد: در کنار احساس درد گرسنگان با روزه گرفتن، نباید در محافل این ماه تالیف قلوب از یاد برده شود.

امام‌جمعه سبزوار گفت: در ماه مبارک رمضان از بیانات مبلغان دینی استفاده شود و نیز با برگزاری صحیح و غنای کیفی مجالس، جوانان و نوجوانان به محافل مذهبی جذب شوند.

مقیسه در ادامه با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به نامگذاری سال افزود: مهار تورم و رشد تولید نیازمند اراده عمومی و تلاش همه جانبه مسوولان است

وی ادامه داد: شعار سال ۱۴۰۲ همچون شعار سالیان گذشته بیانگر تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه همه جانبه کشور است.

برچسب‌ها