بندرعباس - ایرنا - مدرس هنر پتینه کاری در هرمزگان گفت: ظرفیت‌های هنر پتینه‌کاری در این استان دست نخورده باقی مانده است و با توجه به فرهنگ اصیل مردمان حوزه خلیج فارس، این هنر می‌تواند به سرعت افزایش پیدا کند.

عالیه سراکوهی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بندرعباس با داشتن بناهای منحصر به فرد شخصی و دولتی از زمینه لازم برای احیای هنر پتینه کاری برخوردار است.

وی ادامه داد: میناب، قشم، کیش و بندرعباس ظرفیت‌های زیادی برای پتینه‌کاری و جلوگیری از نابودی آثار هنری که از نیاکان ما به جای مانده است، دارند.

مجری هنر پتینه کاری در بندرعباس گفت: از روش‌های مدرن نقاشی ساختمانی هنر پتینه کاری است که روی تمامی سطوح از جمله دیوار ها و سقف ها کاربرد دارد.

وی افزود: این هنر طرفداران زیادی دارد و در این روش می‌توان یک دیوار ساده را به دیواری زیبا و آمیخته با هنر و تصاویر اصیل ایرانی تبدیل کرد.

سراکوهی با بیان اینکه هنر پتینه کاری ظرفیت ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جوانان هنرمند هرمزگانی را دارد، ادامه داد: با پتینه کاری می توان شکاف‌ها و ناهمواری ها را پوشاند و یا از آن‌ها، هنری جذاب و چشم نواز خلق کرد.

مجری هنر پتینه کاری بندرعباس معتقد است: مسوولان فرهنگی و هنری برای احیای این هنر باید پای کار بیایند و هرمزگان در این حوزه پیشگام شود، زیرا این استان مهد فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

وی افزود: شهرداری‌ها می‌توانند به جای رنگ کردن تکراری دیواره های شهرها، از این هنر در زیبا کردن تمامی نماهای درونی ساختمان های اداری خود استفاده کنند و با خلق اثر در آرامش فکری روحی و روانی کارکنان خود سهیم باشند ضمن اینکه آثار پتینه کاری شده، قابل شست و شو بوده و گرد و غبار و کثیفی را دیرتر نشان می‌دهد.

سراکوهی افزود: در پتینه کاری امکان اصلاح زدگی به راحتی و در کمترین زمان ممکن مقدور بوده و آثار خلق شده این هنر از ثبات و پایداری بالایی برخوردار هستند.