نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت: در جاده چالوس- کرج با وجود استفاده ملی از این مسیر در تقسیم بودجه، عدالت اعمال نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز جمعه در جلسه شورای ترافیک استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، افزود: نکته مهم خیلی از گردشگران عرب هم به علت زیبایی رغبت دارند از این مسیر تردد داشته باشند کما اینکه در چند سال گذشته هم یک اتوبوس عراقی وارد دره شد.

وی بیان داشت: کندوان جاده بین المللی است و خیلی از مسافران از محورهای هراز و سواد کوه وارد مازندران می شوند اما در برگشت علاقه مند هستند از جاده چالوس بازگشت کنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: انتظار این است که سازمان راهداری در تخصیص بودجه توجه خاصی برای ایمن سازی به جاده چالوس داشته باشند و حوادث تلخ جان باختن ۲ نفر در هفته جاری بر اثر سقوط سنگ در این محور افکار همه را جریحه دار کرد و حتی تبعات بین المللی دارد.
وی تاکید کرد : باید یک کار گروه ایمن سازی جاده چالوس امروز با حضور همه دستگاه های دست اندرکار به دبیری فرمانداری و مسوولیت اداره کل راهداری مصوب شود.
استاندار مازندران گفت : امیدوارم این مصوبه خروجی خوبی داشته باشد و ۱۵ کیلومتر روستاهای مییچکار هم در دستور کار قرارگیرد.
حسینی پور افزود : جای سوال است چرا تردد کامیونت در جاده چالوس ممنوع کرده اند خیلی از مراکز تولیدی هم نظرشان همین است در تردد کامیونت مشکلی نیست و باید این موضوع هم تعریف شود.
حسینی پور بیان داشت : اینکه تردد خودروها ممنوع شود واقعا منطقی نیست و هم طول و تناژ کامیونت ها باید مشخص شود این خواسته بحق فعالان اقتصادی در این منطقه است.
وی پیشنهاد کرد: در زمان غیر از روزهای تعطیل در برخی ایام و ساعات مشخص شود این کامیونت ها تردد داشته باشند و این مصوبه امروز این نشست باشد و بیشتر شب ها تردد حرکت کنند.
استاندار مازندران گفت : در این محور ارتباطی مهم با نصب پروژکتورها ال ای دی ثبت تخلفات پیگیری شود.
استاندار مازندران تاکید کرد : باید نهضت پل های عابر پیاده در استان فعال شود و مردم از برجسته سازی سطح جاده ها معابر شاکی هستند.
حسینی پور خطاب به معاون عمرانی استانداری تاکید کرد : این موضوع باید اولویت بندی شود به هر اندازه در ایمن سازی معابر تلاش شود اعتراض های مردم کمتر خواهد شد.
وی بیان داشت : بررسی مطالعاتی که تاکنون در باره راه آهن از مازندران تاکنون جمع بندی شود به سمت طرح هایی برویم تا با ساخت ریل بتوان بار ترافیکی را کاهش دهیم و آزاد راه هم به سرانجام برسد باز جواب نمی دهد.
استاندار مازندران اضافه کرد: ایجاد مراکز خدماتی رفاهی بین راهی هم بسیار مهم است باید بستر را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد و در این ارتباط به ویژه شهرداری ها هم می توانند کمک کنند.
استاندار مازندران ادامه داد: یکی از کمبودها و نارسایی ها در جاده چالوس قرار بود در ۱۰ نقطه سرویس های بهداشتی احداث شود چرا که وقتی ترافیک در جاده چالوس رخ داد مسافران دچار مشکل می شوند.

حسینی پور، احداث سرویس بهداشتی در جاده چالوس و هراز از دیگر مصوبات این جلسه مطرح کرد و گفت : با موافقت معاون سازمان حمل و نقل راهداری قرار است با همکاری اداره کل راهداری و حمل ونقل و پلیس راه استان این اتفاق بیفتد.

استاندار مازندران اظهارداشت: در چهار محور منتهی به مازندران بستر را به طور اورژانسی مجتمع های رفاهی و بهداشتی ساخته شود.

حسینی پور، کم رنگ شدن خطوط راه ها به ویژه در شرایط نامساعد جوی معضل دیگر راه های ارتباطی مازندران اعلام کرد و گفت: این معضل را در جاده چالوس و سواده کوه داریم باید برطرف شود.

مقام عالی دولت در مازندران همچنین وضعیت جاده جنگلی عباس آباد تا کلاردشت را اسفبار دانست و گفت : باید نسبت به ایمن سازی این محور برنامه ریزی و اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

محور ارتباطی کرچ - چالوس ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار فرمانده پلیس راه کندوان از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در این محور گزارش شده است.

کندوان یکی از محورهای پرتردد و حیاتی کشور بوده و ریزش و سقوط سنگ های ریز و درشت این جاده کوهستانی تاکنون خسارت جانی و مالی زیادی برجا گذاشته که رفع این چالش اساسی به تاکید کارشناسان نیازمند برنامه ریزی، کارشناسی، اعتبار اختصاصی و همگرایی نهادهای مربوطه است.