مشهد- ایرنا- رییس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال در قالب بازدیدهای نظارتی صورت گرفته، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف کشف و نابود شده است.

دکتر علی غلام‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد که از ابتدای فعالیت بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در قالب این طرح تا کنون بیش از ۲۸ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان شهد انجام شده است.

وی ادامه داد: طی این بازدیدهای نظارتی برای ۲ هزار و ۹۸۵ واحد صنفی در شهرستان مشهد به دلیل تخلفات بهداشتی، احکامی شامل اخطار، معرفی به مراجع قضایی و یا مهر و موم صادر شده است.

رییس کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر مشهد گفت: همچنین دریافت ۶۸۹ شکایت و رسیدگی به آنها در سامانه ۱۹۰ از دیگر اقدامات طرح سلامت نوروزی به شمار می‌رود.

غلام‌پور افزود: همچنین در قالب این طرح، چهار ایستگاه سلامت نیز در مسیرهای منتهی به حرم رضوی بر پا شده است که خدمات مختلفی از جمله بررسی قند و فشار خون، ویزیت رایگان پزشک، نسخه نویسی، مشاوره تغذیه و وروان شناسی و بررسی علایم کووید ۱۹ را ارائه می کنند که تاکنون چهار هزار نفر از خدمات این ایستگاه‌ها بهره‌مند شده اند.