رشت _ ایرنا _ رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: از آغاز اسکان مسافران فرهنگی کشور در واحدهای آموزشی استان تا پایان چهارم ‌فروردین ماه جاری ۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند.

علی عطایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد در قالب هشت هزار و ۵۰۲ خانواده در واحدهای آموزشی اسکان داده شدند.

وی افزود: این مسافران از استان های مختلف کشور اعم از آذربایجان شرقی، غربی، همدان، لرستان، اردبیل، خوزستان، بوشهر، قم، کرمان و سمنان از امکانات ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش گیلان بهره مند شدند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: مسافران فرهنگی استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل بیشترین اسکان را در واحدهای آموزشی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه اسکان مسافران در مدارس تا یازدهم ماه جاری (آخرین روز پذیرش) ادامه دارد، اضافه کرد: ۱۹۴ مدرسه در استان در قالب یک هزار و ۱۶۶ کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی کشور آماده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر این ١٢ مرکز رفاهی دارای ۱۴۰ سوئیت و اتاق با ظرفیت ۵۱۲ تخت نسبت به پذیرش مسافران فرهنگی کشور اقدام می کند.

وی بیان کرد: ستاد اسکان مکلف به سرویس‌دهی به فرهنگیان و خانواده درجه یک "پدر، مادر، همسر و فرزندان تحت‌ تکفل" آنان است، اسکان بستگان درجه یک فرهنگیان با ارائه کارت شناسایی فرهنگی یا حکم کارگزینی و شناسنامه حتی‌الامکان با حضور شخص فرهنگی امکان‌پذیر است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مدت زمان اسکان میهمانان در مدارس مورد نظر سه روز بوده و در صورت وجود ظرفیت با تایید پایگاه اسکان این مدت قابل تمدید است.