اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: «مهار تورم و رشد تولید» راهبرد بهبود و ثبات شرایط اقتصادی کشور است.

«علی اکبر کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸، هر سال را با عنوان‌های اقتصادی نامگذاری نموده‌اند که این مهم نشان از دغدغه‌مندی معظم له نسبت به شرایط اقتصادی کشور و معیشتی مردم دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور اکنون در شرایطی قرار گرفته که در بیشتر سال‌ها رشد تولید منفی و یا بسیار پایین بوده و این مهم کاهش اشتغال و افزایش نرخ بیکاری در کشور را به همراه داشته است.

کریمی گفت: کاهش تولید؛ افزایش واردات، افزایش وابستگی و نیاز ارزی کشور و کاهش صادرات را به همراه داشته و این مهم مشکلات فراوانی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش تولید راهبرد مهم تقویت شاخص‌های اقتصادی و رونق اقتصادی در کشور است و بر این اساس باید رشد تولید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و موانع پیش پای تولیدکنندگان برداشته و بستر لازم برای سرمایه گذاری جدید در کشور فراهم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وجود ظرفیت‌های تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات و ظرفیت‌های تولیدی کشور به دلیل برخی مسائل و مشکلات تعطیل و یا با ظرفیت بسیار پایین در حال فعالیت هستند و بسیاری از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این حوزه بدون استفاده باقی مانده‌ است.

کریمی گفت: با افزایش تولید و فعال سازی این واحدها و بدون سرمایه‌گذاری جدید می‌تواند زمینه افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور را فراهم کرد.

وی با یادآوری فعال سازی برخی واحدهای تولیدی در مدت ۲ سال گذشته افزود: دولت سیزدهم گام‌های بلندی در این خصوص برداشته است که قابل تقدیر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گرانی و تورم را از جمله دغدغه‌های مهم مردم و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: افزایش روزانه قیمت‌ها و تورم، بی‌ثباتی اقتصادی و عدم امکان برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را به همراه دارد، بنابراین مسئولان امر باید نسبت به کنترل تورم برنامه‌ریزی کنند.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری نمودند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.