مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ در نوروز امسال نسبت به شرایط عادی سال، ۴۲.۸۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر علی یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام عادی سال تماس‌های شبانه روزی به اورژانس سه هزار و ۵۰۰ مورد بوده است، که در ایام نوروز با توجه به حضور جمع کثیری از زائران در شهر مشهد تعداد تماس‌های مردمی به پنج هزار تماس در شبانه روز افزایش یافته است.

وی با بیان این که ۳۰ درصد از این تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات می‌شود ادامه داد: تعداد آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در ایام نوروز به منظور خدمت رسانی بهتر به بیماران افزایش یافته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پایش اورژانس بیمارستان‌ها با هدف اعزام بیماران به مراکز درمانی با ازدحام کمتر، از دیگر اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام سال به خصوص دوره اوج حضور زائران است که در این راستا مرکز پایش انتقال بیمار به بیمارستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز فعال و در خدمت بیماران است.

یزدانی با بیان این که اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ایام نوروز در خدمت عموم مردم است افزود: اعزام مادران نیازمند مراقبت ویژه به مراکز درمانی نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام می شود و شرایط این مادران تحت پایش و بررسی قرار می‌گیرد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.