بغداد-ایرنا- دکتر «طارق الزبیدی» استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری می کند که توافق ایران و عربستان منجر به صلح و ثبات منطقه ای شود و درباره اقدامات مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه این تفاهم، هشدار می دهد.

الزبیدی می گوید: ما هنوز از جزئیات گفت و گو ها از جمله ۵ دور گفت و گوی ایران و عربستان در بغداد و نیز نشست های عمان و نیز فحوای دقیق مذاکرات در چین اطلاع کافی نداریم. این سوال همچنان وجود دارد که سرشت توافق چه تاثیرات و توافقاتی را در بحران های یمن، سوریه، لبنان و عراق منعکس می کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد می افزاید: ما امیدواریم که این توافق به موفقیت برسد زیرا صلح و ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت هر چند بر این باوریم که به ثمر نشستن این توافق با موانعی جدی بر سر راه خود روبرو است؛ مهمترین موانع به نظر من، برخی عوامل بین المللی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که تمام تلاش خود را برای به شکست کشاندن این توافق منطقه ای خواهند کرد.

الزبیدی این اظهارات را در حاشیه نشست مشترک مرکز بررسی های راهبردی «القمه» با همکاری مرکز فرهنگی «القلم» عراق در بغداد مطرح کرد.

این نشست با هدف بررسی تاثیرات توافق ایران و عربستان در سایه کشمکش های بین المللی مانند جنگ روسیه و اوکراین، اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی، چالش های انرژی و اقتصاد برگزار شد و کارشناسان و صاحبنظران عراقی در آن به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.