شهرری- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان با اقتدار جریان دارد و انقلاب به برکت خون شهیدان همچنان با عزت و اقتدار در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز شنبه ۵فروردین ماه با حضور در منزل شهیدان والامقام«حسین محمد کاظمی و اکبر بیگی ریزی» از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان ری با این عزیزان دیدار کرد و اظهار داشت: جریان انقلاب به برکت خون شهیدان همچنان با عزت و اقتدار در به حرکت خود ادامه می دهد و دیدار با والدین شهدا در آغازین روزهای بهار سبب برکت و رحمت است.

عباسعلی رضایی در این دیدارها با ادای احترام به مقام والای شهیدان و با بیان اینکه خون فرزندان شهید شما نهال این انقلاب را آبیاری کرده است بیان کرد: امنیت و پایداری امروز کشور در تمامی عرصه‌ها مرهون همان ایثار و ازجان گذشتگی شهدا است، اما به لطف خداوند متعال و همت بلند شهیدان نهال انقلاب امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

رضایی با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان تصریح کرد: خانواده های شهدا ادامه دهندگان راه شهیدان خود هستند، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بارها درمنویاتشان بر پاسداشت آرمان ها و ارزشهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کردند و علاقمندی به روحیه ایثار و شهادت که امروز در بین آحاد مختلف مردم موج می زند ناشی از تکریم و ترویج این فرهنگ در میان مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس یک گام از سایرین جلوتر بودند و برای نثار جان خود در معرکه جهاد از هم سبقت می‌گرفتند، ادامه داد: کشور در همه عرصه ها امروز نیز نیازمند همان روحیه گذشت و فداکاری است که در دوران دفاع مقدس حاکم بود و امروز شما والدین شهدا همچون گنجینه های دوران دفاع مقدس در جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت پیش قدم هستید.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشاتشان بر ضرورت تکریم و رسیدگی به امور خانواده شهدا تاکید کردند و ما نیز به عنوان خادمان شما در تحقق دستورات معظم اله در خدمت شما هستیم.

در این دیدارها که با حضور حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری همراه بود، والدین معظم شهدا به بیان خاطرات خود پرداختند و در خاتمه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اهدای لوح سپاس و یک جلد کلام الله مجید از خانواده شهدا تجلیل کرد.

شهید حسین محمد کاظمی در اسفند ۱۳۴۶ به دنیا آمد و در بیست ‌و هشتم دی ۱۳۶۵، با سمت مسئول پدافند هوایی در شلمچه بر اثر اصابت ترکش توپ به شکم، شهید شد. پیکرش مدتی در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۴، پس از تفحص در بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد.

شهید والامقام اکبر بیگی ریزی در هجدهم اردیبهشت ۱۳۴۳، در شهرستان ری به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت، هفتم مرداد ۱۳۶۱ با سمت امدادگر در کوشک بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار وی در بهشت‌زهرا(س) واقع است.