تهران- ایرنا- آمار مخاطبان ۵ روز نخست امسال سینما در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۱۸ درصدی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، طی ۵ روز نخست سال جدید، حدود ۲۹۴ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته، ۲۴۲ هزار نفر بود.

طبق این آمار، مخاطبان سینما طی ۵ روز نخست امسال، با رشدی ۱۸درصدی به‌نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌اند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ۳ روز از ۵ روز نخست امسال، مقارن با ماه مبارک رمضان بوده است که سبب افت مخاطبان بوده است حال آن‌که این تقارن برای ۵ روز نخست سال گذشته، مطرح نبوده است.

پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، کمدی فسیل است که طی ۵ روز نخست امسال، حدود ۱۷۳ هزار مخاطب داشته است.

به‌عبارتی، ۶۰درصدی از مخاطبان سینما طی سال جدید به تماشای این فیلم نشسته‌اند و ۴۰درصد مابقی، میان ۱۱ فیلم دیگر تقسیم شده‌اند.

بخارست با ۳۵ هزار مخاطب، ملاقات خصوصی با ۲۴ هزار و خط استوا با ۱۸ هزار مخاطب، ۳ فیلم‌ پراقبال بعدی گیشه ۱۴۰۲ تا به اینجا هستند.

با افزایش تبلیغات دهان‌به‌دهان، باید منتظر اختلاف بیشتر آمار مخاطبان سینماها طی امسال نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته بود.

این تراز مثبت سبب می‌شود تا سینمای ایران با روحیه بهتر و بالاتری به سراغ اکران‌ پرمایه فطر برود. جایی که قرار است اتفاق‌های به‌مراتب بهتری برای سینمای ایران‌ رخ دهد.