آبادان - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: از اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار زائر بومی منطقه و برخی در قالب کاروان های راهیان نور ضمن حضور در یادمان شهدای والفجر ۸ در اروندرود گشت دریایی داشته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا کامبیز مالکی‌زاده یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: استقرار یدک کش جهت پهلو دهی و جداسازی کشتی حامل مسافران و زائران، از جمله اقدامات مدیریت بنادر آبادان به ویژه اداره بندر اروندکنار جهت تسهیل سفر و رفاه حال زائران و راهیان نور است.

وی ادامه‌داد : یک فروند ناجی ۱۷ با هدف افزایش ضریب ایمنی گشت های دریایی در اسکله محل یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار مستقر و حین سفر دریایی زائران در اروندرود ، کشتی حامل مسافران را همراهی می‌کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: امسال با وجود استقبال پرشور زائران و راهیان نور از یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار ، خوشبختانه هیچ گونه حادثه ای رخ نداد و ماموریت بنادر و دریانوردی آبادان با موفقیت به پایان رسید.

عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ در منطقه اروند و فاو عراق انجام شد و رزمندگان در یک عملیات دشمن را به قبول شکستی سخت وادار کردند.