ارومیه – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به تداوم روند افزایشی تردد در جاده های استان طی نوروز امسال گفت: در ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی امسال میزان تردد نوروزی در استان ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

پیمان آرامون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی و پایان دور نخست سفرها، میزان تردد در جاده های آذربایجان غربی حدود پنج میلیون مورد بود، این رقم در مدت مشابه امسال به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۰ هزار تردد ورودی و خروجی به آذربایجان غربی ثبت شده که در این خصوص نیز نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در طول اجرای طرح نوروزی امسال تا پایان روز چهارم فروردین، ۱۶ هزار و ۵۱۱ اتوبوس سفر در استان ثبت شده است.

آرامون ادامه داد: این تعداد اتوبوس سفر ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر را در مسیرهای درون و برون استانی جابجا کرده اند که این رقم هم ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه طرح نوروزی سال گذشته برآورد می شود.

وی گفت: تا پایان دور نخست سفرهای نوروزی امسال رقم ۱۲۴ هزار تردد مرزی در آذربایجان غربی ثبت شده که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: با توجه به این آمار افزایشی و کاهش ۱۸ درصدی تلفات سوانح جاده ای، روند بسیار خوبی را در طرح نوروزی امسال شاهد هستیم و امیدواریم همین روند افزایشی تردد و کاهشی تلفات سوانح در دور دوم سفرها هم حفظ و حتی تقویت شود.

به گزارش ایرنا، دور اول سفرهای نوروزی به طور معمول با بازگشایی ادارات به اتمام می رسد و تا چهارم فروردین ادامه دارد؛ دور دوم هم تا سیزدهم فروردین و حتی چند روز بعد از آن تداوم می یابد.

طرح نوروزی امسال راهداری، از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین هم ادامه خواهد داشت.