اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۶۳ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی این استان خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از محور اردبیل - آستارا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از زمان اجرای طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه تا پنجم فروردین ۶۷۷ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است.

وی گفت: از این تعداد تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ۳۶۳ هزار تردد در مبادی ورودی و ۳۱۴ هزار تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر ترددها در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل در سال جاری، اظهار کرد: امسال تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۱۴ هزار تردد ثبت شده ، ۶۳ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل همچنین بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۲۲ هزار و ۳۵۲ تردد در محور اردبیل - سرچم، ۱۳۵ هزار و ۸۳۳ تردد در محور نیر - سراب، ۵۷ هزار و ۳۵۵ تردد در محور اصلاندوز - کلیبر ، ۲۵۴ هزار و ۵۷۵ تردد در محور اردبیل - آستارا، ۳۷ هزار و ۶۱۵ تردد در محور خلخال - اسالم و ۶۹ هزار و ۲۵۵ تردد نیز در محور مشگین‌شهر - اهر به ثبت رسیده است.

وثوقی با اشاره به جابجایی ۳۶ هزار و۳۰۷ مسافر در قالب ۶ هزار و ۴۸۰ سفر توسط ناوگان عمومی از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور در این مدت، اضافه کرد: امسال جابجایی مسافر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰ دستگاه سواری، ۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس و بیش از ۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر در طرح نوروزی در استان به مردم و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

وی هوشمندسازی جاده‌های استان را یکی از اولویت‌های راهداری برشمرد و گفت: ۷۴ سامانه ترددشمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر در راه های ارتباطی استان اردبیل فعال است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل مقصد گردشگری مسافران از جای جای کشور است در همه محورهای استان شاهد ترافیک و رشد تردد هستیم.

وثوقی از فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در این ایام خبر داد و اظهار کرد: مردم و مسافران قیل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و هرگونه انتقاد و شکایت خود را نیز جهت بررسی اطلاع دهند.