به گزارش ایرنا، یعقوب وحیدکیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: البته سامانه تهویه و بخشی از اطفاء حریق در خط دارای نواقص است که این سازمان در سال جدید تمرکز ویژهای برای تکمیل و بهرهبرداری کامل از این خط کرده است.
وی با بیان اینکه این خط در نیمه نخست امسال به بهره برداری کامل می رسد، اظهار کرد: فعالیت و خدمات رسانی خط یک قطارشهری تبریز به شهروندان بعد از رفع مشکلات مربوط به نیروی انسانی و گزینش افراد صلاحیتدار، به صورت تماموقت انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهردرای تبریز با تاکید بر توجه ویژه شهرداری به بخش حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک شهری در سال جدید، گفت: امسال تمرکز ویژه ای برای پیشبرد عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری و آغاز عملیات حفاری تونل های خط ۳ می شود.
وحیدکیا ادامه داد: با رفع مشکلات و موانع موجود و تامین منابع مالی، تلاش می شود تا ۲ سال آینده مرحله اول خط ۲ قطارشهری نیز در مدار بهرهبرداری قرار بگیرد.
وی یادآور شد: بودجه قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ به بخش حمل و نقل عمومی تبریز به ویژه خط ۲ قطارشهری اختصاص یافته و سازمان حمل و نقل ریلی نیز ملزم به رفع مشکلات و تسریع عملیات اجرایی و عمرانی این خط است.
وحیدکیا، با اشاره به انجام مناقصه راهاندازی دستگاههای حفار خط ۳ قطارشهری تبریز، افزود: بازسازی و به روزرسانی دستگاه های TBM خط سوم از سال قبل جزو پیگیری های اساسی این سازمان بوده و با توجه به انجام مناقصه و تعیین پیمانکار در اجرای این عملیات تسریع می شود.
به گزارش ایرنا، خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت سه راه امین ادامه می یابد.
این خط بعد از سه راه امین، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین(ع)، شهید باکری و در ایستگاه نور شهرک نور لاله به خط پایان می رسد.
قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومهای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.