همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۹ میلیون ۵۰۹ هزار تردد از ۲۴ اسفند سال گذشته و همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس تاکنون از جاده های برون شهری این استان صورت گرفته است.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ترددها در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نوروز امسال بیشترین میزان تردد از جاده های استان همدان‌ مربوط به مرکز به غرب کشور یعنی به سمت استان های کرمانشاه و سنندج بوده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سه راهی شهرستان بهار به سمت کردستان و کرمانشاه بیشترین میزان ترافیک را در نوروز امسال داشته است.

سرمدی بیان کرد: همچنین شلوغ ترین مسیر درون استانی همدان مربوط به جاده غارعلیصدر است که نشان از استقبال گردشگران برای بازدید از این غار تفریحی و توریستی است.

وی یادآوری کرد: ۲۴ ساعت گذشته سانحه فوتی در جاده‌های برون شهری همدان رخ نداده اما پنج نفر در چهار سانحه مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش پراکنده باران تا حدودی موجب لغزندگی جاده های برون شهری این استان شده است که ضرورت رعایت مسایل ایمنی از سوی مسافران و گردشگران بیش از پیش احساس می شود.

سرهنگ سرمدی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به سهم بالای سرعت و سبقت غیرمجاز در بروز سوانح جاده ای برای داشتن سفری ایمن ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه تردد کنند.