سنندج- ایرنا- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۷ میلیارد تومان اعتبار جهشی برای رفع تنش آبی روستاهای دهگلان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز اوسطی روز دوشنبه در جمع مردم روستاهای بخش مرکزی دهگلان با بیان این خبر اظهار کرد: این اعتبار در قالب هفت مجتمع آبرسانی هزینه خواهد شد.

وی به فعالیت های انجام گرفته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در زمینه جذب اعتبار طرح هادی در ۵۳ بخشداری کردستان، بخشداری بخش مرکزی دهگلان توانست بیشترین اعتبار طرح هادی جذب و هزینه کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از جهش چند برابری تامین لوله فاضلاب برای روستاها خبر داد و گفت: این تجهیزات برای دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای بخش مرکزی و بلبان آباد توزیع شد.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به توزیع کود کشاورزی در بین کشاورزان شهرستان های قروه و دهگلان هم اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیاز تمام بخش کشاورزی هر ۲ شهرستان برطرف شد.

اوسطی به حوزه راه های روستایی هم گریزی زد اضافه کرد: با تعامل بین بخشی، زیر سازی راه هفت روستا انجام و مشکلات تعداد زیادی از روستاهای محروم رفع شده است.

وی یادآور شد: با اراده ایجاد شده برای اتمام آسفالت راه‌های روستایی طی ۲ سال آینده در شهرستان‌های قروه و دهگلان، در صورت همکاری پیمانکاران این وعده محقق می‌شود.

دهگلان در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.