زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹، پویش واکسیناسیون کرونا "دز یادآور" در استان اجرا می‌شود.

مشهود تقی لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش واکسیناسیون کرونا "دز یادآور" از هشتم تا ۲۸ فروردین سال جاری در استان اجرا می شود.

این مسوول گفت: بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان بستری به کرونا در زنجان به حدود ۵۰ نفر رسیده است و روز گذشته یک مورد فوتی کرونایی در استان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه شمار موارد مثبت منجر به بستری نیز در استان، روند افزایشی دارد، اضافه کرد: دید و بازدیدهای نوروزی و از طرفی بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی شمار مبتلایان کرونا را در سطح کشور و استان افزایش داده است.

این مسوول ادامه داد: طبق اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان این استان در وضعیت نارنجی، سه شهرستان دیگر در وضعیت زرد و ۲ شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

وی یادآوری کرد: بنابر آخرین اعلام وضعیت رنگبندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، در این هفته ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و تعداد شهرهای با وضعیت زرد نیز به ۱۹۴ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: پیش بینی می شود روند صعودی مبتلایان کرونایی استان تا ۲ هفته آینده نیز ادامه داشته باشد که خوشبختانه برای انجام اقدامات درمانی مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی استان، آماده انجام واکسیناسیون در برابر این بیماری برای عموم مردم و گروه‌های هدف است.

به گفته تقی لو، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و مسقف امری ضروری است و باید شهروندان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.