رشت _ ایرنا_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴  اسفندماه گذشته تا پایان روز ششم فروردین ماه جاری یک میلیون و ۸۵ هزار و ۸۶۹ خودرو وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد افزایش دارد.

غلامعلی نیک فهم عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی این مدت ۸۵۵ هزار و ٣٢٣ خودرو از گیلان خارج شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ١٧ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین میزان ورودی از سمت آزاد راه قزوین به رشت با ۵۴۵ هزار و ۴۸۳ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر به چابکسر با ۳۱۶ هزار و هفت وسیله نقلیه بوده و بیشترین خروجی نیز از طریق محور آزاد راه رشت به قزوین با ۳۱۴ هزار و ٧٠٧ خودرو انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطر نشان کرد: در این مدت متوسط ساعتی تردد در محورهای مواصلاتی استان، ۷۵۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده ضمن اینکه در این ایام اوج تردد در محورهای گیلان جمعه گذشته با متوسط ساعتی ٩۴۷ دستگاه خودرو بوده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در گیلان بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان به جز مسیرهای ورودی و خروجی مربوط به محور امام زاده هاشم، تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه بیش از ۵۳ هزار خودرو بوده است.

نیک فهم خاطر نشان کرد: در این فاصله زمانی ١٧ هزار و ۶۳۱ سفر با وسایل نقلیه عمومی "از مبدا داخل استان" انجام شده که ٨٩ هزار و ٢١٠ نفر در این سفرها جابجا شدند.

وی اظهار کرد: از این تعداد سفر ١٠ هزار و ١٣١ سفر درون ‌استانی با ۵۱ هزار و ۲۳۱ مسافر و هفت هزار و ۵۰۰ سفر برون استانی با ٣٧ هزار و ٩٧٩ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: از مبدا داخل استان هم در این‌مدت٢ هزار و ٣٣ سفر با ٢٠ هزار و ۱۶۱ مسافر به وسیله اتوبوس، هزار و ۵۸۵ سفر با ۲۵ هزار و ۲٠٧ مسافر با مینی بوس و ۱۴ هزار و ۱۳ سفر با بیش از ۴۳ هزار و مسافر با سواری انجام شده است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی استان‌ و نیز استان های همجوار است.

نزدیک به ۹ میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده اند که با این تعداد مسافر این استان رتبه نخست پذیرش مسافران نوروزی در کشور را به خود اختصاص داد. بیشتر بخوانید: گیلان با حدود ۹ میلیون گردشگر بیشترین پذیرش مسافران نوروزی را دارد