جیرفت- ایرنا- مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: بنا به آمار و شواهد کمترین تعرض به مراتع متعلق به جامعه عشایری بوده و عشایر همواره حامی و حافظ منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر احمدیوسفی روز دوشنبه در دیدار با رییس دادگستری شهرستان جیرفت و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان اظهار کرد: تعامل با دستگاه قضایی تسهیل بخش مسیر تولید است لذا امادگی خود را برای همکاری و ارتقاء سطح روابط با دستگاه قضایی اعلام می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید است، رویکرد جدید این اداره کل باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری، در راستای افزایش تولید محصولات عشایری و خارج کردن عشایر از تولید محصول تک بعدی است.

احمدیوسفی اضافه کرد: عشایر نقش مهمی در تامین گوشت قرمز استان دارند و ۳۱ درصد گوشت استان را تولید می کنند، حمایت و برنامه ریزی برای افزیش طرح های توسعه ای مانند کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری عشایر، از برنامه های اداره کل امور عشایر جنوب کرمان در سال جدید است.

رییس دادگستری شهرستان جیرفت هم گفت: صلح یاران و هیات های صلح، بازوان توانمند نهادهای قضایی هستند بنابراین عشایر و سران عشایر می توانند نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی داشته باشند.

اصغر ستایی مختاری افزود: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری با اداره کل امور عشایر جنوب کرمان از این ظرفیت ارزشمند عشایردر صلح یاران و هیات های صلح استفاده کنیم.

وی یادآور شد: همانند حوزه درمان در حوزه قضا نیز پیشگیری بهتر از درمان است و افزایش تولید و بهبود اوضاع معیشتی سبب کاهش بزهکاری وناهنجاری اجتماعی می شود لذا عشایر که از تولید کنندگان اصلی موادغذایی کشور هستند نیاز به حمایت جدی و بیشتر دارند.

افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت هم در این دیدار خواستار اطلاع رسانی به موقع و دقیق از اقدمات خوب وانجام گرفته و حضور در میان عشایر و توانمند سازی آنها شد.

افشین صالحی نژاد با تاکید بر اینکه عشایر حوزه پر اهمیتی است ادامه داد: دستگاه قضا به عنوان کارگزار نظام از تمام ظرفیت های قانونی برای حمایت از جامعه عشایر استفاده خواهد کرد.