تهران-ایرنا- اتحادیه کارگران در سرزمین‌های اشغالی که در اعتراض به طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی این رژیم دست به اعتصاب زده بود، از لغو موقت اعتصاب به دنبال عقب نشینی نتانیاهو برای توقف این طرح خبر داده است.

به گزارش ایرنا از شبکه "الجزیره" قطر، نتانیاهو در پی گسترش اعتراضات و تظاهرات بی سابقه در سرزمین های اشغالی شامگاه دوشنبه از توقف طرح جنجالی اصلاحات قضایی خبر داده است.

از سوی دیگر کارکنان فرودگاه بن گوریون که در اعتصاب بودند، به دنبال تصمیم نتانیاهو قولدادند که پروازهای این فرودگاه ازسرگر گرفته شود.

پیش از این و به دنبال اعتراضات به تصمیم های کابینه افراطی نتانیاهو موجی از اعتصابات، سرزمین های اشغالی فلسطین را فرا گرفت، به گونه ای که زندگی ساکنان را از حالت عادی خارج کرده بود.

این اعتراضات پیش از عقب نشینی نتانیاهو امروز دوشنبه نیز ادامه داشت و ابعاد گسترده تری به خود گرفته بود، بطوری که موج گسترده ای از اعتصابات در میان دستگاه های خدمات رسان به صهیونیست ها، در سرزمین های اشغالی آغاز شد و فرودگاه ها، بنادر، شرکت های هواپیمایی، شرکت برق، دانشگاه ها، سینماها، هتل ها و فروشگاه های بزرگ به جمع این اعتصابات پیوسته بودند.

اعتراضات و اعتصابات گسترده در فلسطین اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور کرد که طرح جنجالی اش را به تأخیر اندازد.

منابع خبری گزارش دادند که نتانیاهو و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم، پس از برگزاری یک نشست توافق کردند که تغییرات موسوم به اصلاحات قضایی به تعویق بیفتد و این طرح در تابستان برای تصویب در کنست مطرح شود.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون پایه" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.