کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اسکان ۲۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۰۸ مدرسه، ۲ خانه معلم، کانون و اردوگاه آموزش و پرورش سراسر استان کرمانشاه تا امروز هشتم فرودین ماه خبر داد.

«سلمان محمدی» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ افزود: تا امروز این تعداد مسافر نزدیک به ۶۰ هزار نفر روز در این مراکز اقامتی موقت اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه حضور یافته اند.

وی اضافه کرد: این ۲۰ هزار مسافر نوروزی مهمان مدارس و مراکز اقامتی تجهیز شده آموزش و پرورش کرمانشاه در قالب چهار هزار و ۴۰۱ خانوار ثبت شدند.

محمدی در ادامه بیان داشت: تقریبا نصفی از این مسافران نوروز یعنی بیش از ۲۹ هزار نفر روز در مدارس و مراکز آموزش و پرورش شهر کرمانشاه مرکز استان اسکان داشته اند و بعد از شهر کرمانشاه، بیشترین اسکان را در شهرهای جوانرود و قصرشیرین داشته ایم.

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی استان

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه نیز از بازدید یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های تاریخی استان خبر داد و گفت: در این مدت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف استان کرمانشاه شامل اماکن تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، تفریحی و توریستی بازدید کرده‌اند.

«داریوش فرمانی» تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۶۵ هزار و ۵۹۷ مسافر نوروزی هم در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد.