بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته) تاکنون ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر اقامت مسافران نوروزی در اماکن مختلف استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا هادی شاهوردی سه‌شنبه شب در نشست مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای راهبری تصادفات استان خراسان‌ جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: از این تعداد ۴۹۳ هزار نفر اقامت در اماکن غیررسمی و مربوط به افرادی است که در بقاع متبرکه، خانه مسافرها، پارک‌ها و کمپ‌های موقت اقامت داشته‌اند همچنین ۲ میلیون و ۴۶ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده است.

وی بیان کرد: نوروز ۱۴۰۲ در زمینه اکیپ‌های سیار شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی بودیم و ۲۴ سیاه چادر عشایری در محورهای مواصلاتی استان برپا شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: ارتباط مستمر و مستقیم با دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور و توزیع ۳۰ بروشور در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی از دیگر اتفاقاتی خوبی بود که رقم خورد.

وی افزود: کمیته تولید محتوا، رسانه‌های مجازی، برخط و مکتوب ستاد خدمات سفر استان نیز در حوزه تولید محتوا و معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی فعالیت‌های خوبی و موثری داشته است.

شاهوردی بازگشایی برخی اماکن تاریخی مانند ارگ کلاه فرنگی و ارگ بهارستان که سال‌های گذشته بسته بود را از دیگر اقدامات در نوروز امسال ذکر کرد و گفت: با مساعدت استاندار خراسان جنوبی در ارگ کلاه فرنگی، باغ و عمارت شوکت‌آباد، ارگ بهارستان و اخیرا باغ امیرآباد امکان بازدید گردشگران فراهم شده و استقبال خوبی نیز از این بازگشایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد خدمات سفر در همه شهرستان‌های استان برگزار شده است اظهار داشت: پویش‌های خوبی از جمله پویش "همراهان سفر ایمن" در ۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی توسط کمیته راهداری و حمل و نقل برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۳ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار نیز با محوریت کمیته امداد و نجات در حال ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان گفت: در راستای کاهش تصادفات در همه این نقاط کمپ‌ها و سیاه چادرها برپا شده است.

شاهوردی با اشاره به فضاسازی که شهرداری‌ها در نوروز ایجاد کردند افزود: در طرح نوروزی امسال از تمامی مساجد، نمازخانه‌ها و سکوی‌های بین راهی اقامه نماز بازدید انجام شده و مشکل خاصی گزارش نشده است.