گناوه - ایرنا - بخشدار بندرریگ شهرستان گناوه گفت: آداب و رسوم و فرهنگ بومی مردم منطقه بخصوص روستاهای ساحلی گردشگرپذیر این بخش با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های نوروزی به هموطنان در تعطیلات معرفی می‌شود.

ضرغام محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال برنامه های متنوعی در راستای آشنایی میهمانان نوروزی با فرهنگ بومی مردم منطقه از نوروزگاه‌ها تا برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی برگزار شده است.

وی افزود: امسال جشنواره‌های مختلف شامل مجسمه‌های شنی، نمایشگاه صنایع دستی دریایی بانوان، غذاهای بومی محلی و شیرینی‌های سنتی در روستای ساحلی جزیره شمالی به نحو باشکوهی برگزار شد که با استقبال خوب گردشگران نوروزی روبرو شده است.

بخشدار بندرریگ تصریح کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و شرکت میهمانان نوروزی در بازی‌ها و سرگرمی‌های بومی که از گذشتگان برجای مانده است، از دیگر اهداف برپایی جشنواره ها در روستای ساحلی است.

محمدی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذاهای بومی در روستای جزیره شمالی بعد از افطار با حضور گسترده میهمانان نوروزی و با هدف ترویج و احیای غذاهای سالم و ایجاد فضایی همراه با نشاط و تفریحات و سرگرمی ها از دیگر برنامه های فرهنگی در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا هفتم فروردین نزدیک به ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در شهر و روستاهای بخش بندرریگ سفر کردند و اسکان یافتند.

محمدی افزود: در تعطیلات نوروز امسال ۸۰ کلاس درس مدرسه در کنار ۲ روستای گردشگری جزیره شمالی و جنوبی برای اسکان هموطنان در نظر گرفته شده است.

روستای ساحلی جزیره شمالی از توابع بخش بندرریگ از نقاط گردشگرپذیر و قطب صیادی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر است.