ایلام - ایرنا - فرماندار آبدانان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۰ هزار نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور از آثار و اماکن باستانی و مناظر طبیعی این شهرستان دیدن کرده اند.

یدالله حاتمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ظرفیت پذیرش شهرستان برای مسافران‌ و ایران گردان را ۶۰۰ نفر در شبانه روز عنوان و اظهار داشت: از این تعداد مسافر نوروزی ۱۰ هزار نفر در ۱۶ استراحتگاه شامل مسافرپذیرها ، اماکن بومگردی ، میهمانسراهای دولتی و مدارس و مراکز آموزشی اتراق کرده اند.

وی افزود؛ پربیننده ترین مکان در این مدت دریاچه های دوقلوی سیاه گاو با روزانه ۲ هزار گردشگر و آبشار طبیعی ماهوته با یک هزار و ۵۰۰ نفر در رتبه دوم بازدید کننده قرار دارد.

فرماندار آبدانان مناظر دیدنی و چشم اندازهای طبیعی امسال شهرستان را کم نظیر دانست و ضمن دعوت از همه مسافران و ایرانگردان جهت سفر یادآور شد: بستر و امکانات لازم رفاهی و خدماتی جهت پذیرایی از میهمانان در سطح شهرستان مهیاست.

مدیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آبدانان نیز گفت: پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروزی امسال ۱۲۰ هزار گردشگر از نقاط دیدنی ، اماکن و آثار باستانی شهرستان دیدن کنند.

امین طاهری اجرای موسیقی سنتی در نوروزگاه ها ، پذیرایی از میهمانان با غذاهای محلی ، توزیع بسته های فرهنگی بین گردشگران ، ارائه خدمات اجتماعی ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و نظارت شبانه روزی بر فرایند اسکان مسافران نوروزی را از دیگر فعالیت های ستاد تسهیلات نوروزی اداره میراث فرهنگی شهرستان آبدانان در ایام تعطیلات نوروزی می باشد.