رشت - ایرنا - کلنگ احداث یکهزار و ۱۷۰ واحد مسکونی کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی گیلان عصر چهارشنبه توسط سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در رشت به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی کارکنان نیروی انتظامی استان گیلام اظهار کرد: یکی از روزهای بسیار خوب دوران خدمتم را سپری می‌کنم چون همزمان در سه شهرستان رشت، بندرانزلی و بندرآستارا کلنگ احداث منازل مسکونی پرسنل نیروی انتظامی این استان به زمین زده شد.

سردار احمدرضا رادان افزود: قرار است یکهزار و ۱۷۰ واحد مسکونی برای پرسنل و کارمندان نیروی انتظامی گیلان در این سه شهر احداث شود که از این بابت از مسئولان نیروی انتظامی گیلان و همچنین مسئولان راه و شهرسازی این استان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم سایر استانها نیز همانند گیلان و چند استان دیگر تلاش کنند برای پرسنل و کارکنان خود در نیروهای نظامی و انتظامی مسکن بسازند تا این قشر زحمتکش دغدغه مسکن نداشته باشند.

بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن در گیلان در حال احداث است

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان هم در مراسم کلنگ زنی واحدهای مسکونی پرسنل و کارمندان نیروی انتظامی گیلان اظهار کرد: هم اینک ۲۱ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی در استان گیلان برای اقشار مختلف در حال احداث است.

هادی رحمانی افزود: علاوه بر این برای احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی تامین اعتبار شده که برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله تامین شده است و برای هشت هزار و ۷۰۰ واحد نیز طراحی انجام شده و ساخت این تعداد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به واحدهای مسکونی پرسنل و کارمندان نیروی انتظامی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: از یکهزار و ۱۷۰ واحد ، ۱۴۰ واحد مربوط به پروژه مسکن ملکی کارکنان نیروی انتظامی و یکهزار و ۳۰ واحد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان خاطرنشان کرد: از طرح نهضت ملی مسکن نیز، ۴۵۰ واحد مربوط به شهرستان رشت، ۲۸۰ واحد مربوط به بندرانزلی و ۳۰۰ واحد مربوط به بندرآستارا است که زمین آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.