مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری سردشت گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون حدود ۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و دست ساز این شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش یافت.

بابا خان اسکندری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای تعطیلات سال جدید بیش از ۵۳ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و بیش از ۱۶ هزار نفر هم از جاذبه‌های دست ساز و مراکز تجاری و گردشگری این شهرستان بازدید کردند که در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: همچنین میزان اقامت در اقامتگاه‌های سردشت به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسید که بطور میانگین نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست فرمانداری سردشت ادامه داد: این شهرستان دارای ۹ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در هفت روستای گردشگری با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر و یک مهمانپذیر است که هر روز پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور است.

اسکندری اظهار کرد: تمامی امکانات لازم برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان فراهم شده تا مسافران با خاطره خوب شهر را ما را ترک کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان گفت: به همت این ستاد در مبادی ورودی شهر نیز استقبال از مسافران نوروزی به نحو شایسته‌ای انجام شده و جهت راهنمایی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن اقامتی نیز اقلام تبلیغاتی شامل نقشه، بروشور و کتابچه‌های راهنمای گردشگری بین مهمانان نوروزی توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر و داشتن ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع و نیز داشتن آب و هوای معتدل نیمه مدیترانه‌ای و آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های طبیعی فراوان یکی از مقاصد مهم گردشگران نوروزی در جنوب استان محسوب می‌شود.

آبشارهای شلماش، رزگه و نیوژ، دشت وزینه، دشت مردواو (دشت مرداب)، دشت باژار، چشمه آب معدنی گراوان، رودخانه زاب، سد سردشت و کناره‌ها و ساحل آن، گردنه زمزیران، طبیعت بکر و زیبای روستای بیوران، گومان، موسالان و منطقه آلان، دره گرژال از جاذبه‌های طبیعی و تپه باستانی موسیر ربط، گرمابه بیستون، پل قلاتاسیان و مسجد جامع سردشت از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان به شمار می‌آید.