شیراز-ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، گفت: معتقدیم با توجه به این نامگذاری، یکی از مهمترین موضوعات برای مهار تورم، انضباط مالی در دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، سید احمدرضا دستغیب چهارشنبه در نشست با مسئولان ارشد و مدیران اقتصادی استان فارس افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که ما بر آن تاکید داریم بحث شفافیت مالی و انضباط مالی است.

وی ادامه داد: البته دستگاه‌های مختلف نظرات خود را مطرح و مشورت می‌کنند؛ دیوان محاسبات با رویکرد جدیدی که در پیش گرفته است تلاش می‌کند بتواند با نظرات ضمنی، یک مشاور و همراه فعال در دستگاه ها باشند تا اگر انحرافاتی وجود دارد به حداقل ممکن برسد.

رییس دیوان محاسبات همچنین بر ارزیابی مستمر عملکرد مدیران تاکید کرد و گفت: قرار است برای ارزیابی مدیران شاخص‌هایی تعیین شود و نتیجه ارزیابی بطور منظم در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

دستغیب بیان کرد: در سال جدید تهیه گزارش‌های خاص را در ضمن تفریغ بودجه در دستور کار قرار خواهیم داد که مهمترین آنها رسیدگی به عملکرد شرکت‌های دولتی و شبه دولتی است، البته بیش از ۲ ماه است که این اقدام آغاز شده و به زودی دستورالعمل آن به استان ها ابلاغ خواهد شد تا رسیدگی به عملکرد شرکت‌ها به طور دقیق و کامل صورت پذیرد.

رییس دیوان محاسبات همچنین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شهر شیراز با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه دیوان محاسبات حراست و حفاظت از بیت المال است، گفت: رسیدگی به عملکرد مدیران و مسئولان دستگاه ها به صورت مستمر در حال انجام است و به زودی شاخص هایی در این زمینه توسط دیوان محاسبات تعریف و برای اجرا ابلاغ خواهد شد تا شاهد نظارت اثربخش تر بر مجموعه های مختلف باشیم و این ارزیابی‌ها در گزارش‌های منظم و نوبتی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

دستغیب با تاکید بر اینکه همه باید برای تحقق شعار سال جدید وظایفشان را به درستی انجام دهند، خاطرنشان کرد: برقراری انضباط مالی در کشور می تواند در مهار تورم موثر باشد و از آنجایی که شعار امسال یک شعار کمی است، وظیفه دستگاه های نظارتی بیشتر است.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات دیوان محاسبات برای برقراری انضباط مالی در کشور، گفت: رویکرد مردمی که دیوان محاسبات کشور شروع کرده است، می تواند تاثیر زیادی در کاهش تخلفات داشته باشد که در جلوگیری از وقوع انحرافات کمک شایانی می کند.

رییس دیوان محاسبات همچنین از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز از پروژه‌های معطل مانده از دولت‌های گذشته بود که همزمان با سفر سال ۱۴۰۰ رییس‌جمهور به استان فارس، بر تسریع در این پروژه و بهره‌برداری از آن تاکید شد.