قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: بناهای غیرمجاز احداث شده در ۱۷ هزار متر مربع از زمین های باغی و زراعی قزوین تخریب و قلع و قمع شد.

مهدی رحمان دویست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قلع و قمع های انجام شده مربوط به ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین بود که در اجرای طرح تشدید نظارت های نوروزی بناهای احداثی در آن تخریب شد.

این مسوول خاطرنشان کرد : این بناهای غیرمجاز شامل محوطه سازی ، پی کنی و خرد شدن اراضی بودند که در تشدید نظارت های نوروزی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها قلع قمع شدند.

وی اضافه کرد: با تخریب و قلع و قمع این بناهای غیرمجاز حدود ۱۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستاهای حمید آباد و آشنستان از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین آزاد سازی شد.

رحمان دوست تصریح کرد: با توجه به اینکه متخلفان حوزه زمین تعطیلات نوروزی را فرصت مناسبی برای ارتکاب جرم و تغییر کاربری های غیرمجاز می دانند، گشت های خود را در این ایام با هدف شناسایی و برخورد با موارد تغییر کاربری دوچندان کرده ایم.

وی از شهروندان شهرستان قزوین خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.