رشت - ایرنا - رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: از ابتدای اسکان مسافران فرهنگی کشور در واحدهای آموزشی استان تا پایان نهم فروردین ماه جاری بالغ بر ۴۰ هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شدند.

علی عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد در قالب ۱۱ هزار و ۵۰۶ خانواده و حدود ۵۹ هزار و ۱۲۸ نفر روز در مدارس اسکان اقامت یافتند.

وی افزود: مسافران فرهنگی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و همدان بیشترین اسکان را در واحدهای آموزشی استان به خود اختصاص دادند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: ناحیه ۲، ناحیه یک رشت، لاهیجان، آستارا و بندرانزلی به ترتیب بیشترین پذیرش مسافران نوروزی را در این مدت داشتند.

وی با بیان اینکه اسکان مسافران در مدارس تا یازدهم ماه جاری(آخرین روز پذیرش) ادامه دارد، اضافه کرد: ۱۹۴ مدرسه در استان در قالب یک هزار و ۱۶۶ کلاس برای پذیرش مسافران فرهنگی کشور آماده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر این ١٢ مرکز رفاهی دارای ۱۴۰ سوئیت و اتاق با ظرفیت ۵۱۲ تخت نسبت به پذیرش مسافران فرهنگی کشور اقدام می کند.