کاشان - ایرنا - نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل گفت: ایجاد انضباط بانکی،مدیریت نقدینگی ، جلوگیری از اضافه برداشت از بانک مرکزی و وابسته نبودن بودجه کشور به درآمدهای نفتی از مهم ترین عوامل مهار تورم است.

جواد نایینی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مقام معظم رهبری ، بر اساس سیاست‌های کلی نظام، راهبرد و شعار مهار تورم و رشد تولید را برای سال ۱۴۰۲ انتخاب کردند، مردمی کردن اقتصاد و کاهش تصدی گری دولت در این حوزه از عوامل تحقق شعار سال است.

وی اظهار کرد:برای مهار تورم باید انضباط مالی ایجاد و کاهش کسری بودجه مد نظر باشد و همکاری مشترک بین کشورهای آسیایی در حوزه تجارت خارجی با استفاده از ارزهای محلی و منطقه ای مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: برای رشد تولید باید از خام فروشی جلوگیری شود و ستادهای رفع موانع تولید در شهرستان ها فعال تر شوند ،به ظرفیت شرکت های دانش بنیان اهمیت داده شود، دولت در اقتصاد تصدی گری مستقیم نداشته و صرفا نظارت کلان بر بازار تولید و اقتصاد داشته باشد ، در بحث رشد تولید باید به این موارد توجه شود.

نائینی گفت: باید به مقوله اقناع افکار عمومی و همراه سازی مردم در بحث رشد تولید و مهار تورم توجه شود چون مهار تورم و رشد تولید باید همزمان با هم پیش رود تا در آینده، کشور ما در حوزه اقتصاد به جایگاه واقعی خود برسد.

نایینی گفت: ارتباط بین جامعه دانشگاهی و پژوهشگران و متخصصان با تولیدکنندگان برای بررسی راهکارهای عملیاتی کردن شعار سال ضرورت دارد و راهکار عملیاتی شدن رشد تولید و راهکار عملیاتی شدن مهار تورم باید از طرف جامعه علمی و دانشگاهی به دستگاه‌های مربوط ارائه شود.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.