زنجان - ایرنا - رییس هیات تکواندو استان زنجان گفت: طی سال گذشته تکواندوکاران زنجانی حدود ۶۰ مدال ارزشمند در مسابقات ملی کسب کردند و امسال برای حضور مقتدرانه در لیگ‌های کشوری آماده می‌شوند.

علی سپهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکواندو استان در سالی که سپری شد ضمن برگزاری مجمع عادی و سالانه هیات تکواندو با حضور رییس فدراسیون، میزبان هفت رویداد برون استانی بود.

وی این رخدادها را شامل اردوی مشترک تیم ملی عراق با قهرمانان استان، لیگ پومسه دسته یک کشوری، مربیگری درجه سه بانوان، داوری درجه سه بانوان، مربیگری درجه ۲ آقایان، داوری درجه ۲ آقایان و آزمون ارتقای کمربند پوم و دان‌های چهار و پنج ذکر کرد.

این مسوول به حضور سه نماینده از استان در چهار رویداد به همراه تیم‌های ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سه نماینده شامل نگار مددخانی سرمربی تیم ملی ناشنوایان اعزامی به مسابقات المپیک برزیل و مسابقات آسیا و اقیانوسیه‌ در قرقیزستان، محمد علوی مربی تیم ملی نونهالان اعزامی به مسابقات آسیایی ویتنام و همراهی رییس هیات تکواندو با ترکیب اصلی تیم ملی آقایان و بانوان ایران به عنوان سرپرست در مسابقات اُپن بیروت بود.

وی اظهار داشت: همچنین سه جام قهرمانی در رویدادهای کشوری و منطقه‌ای شامل نایب قهرمانی لیگ پومسه دختران و ۲ جام سومی در مسابقات منطقه‌ای خردسالان دختر و پسر کسب کردیم.

رئیس هیات تکواندو استان زنجان ادامه داد: از دیگر عناوین احراز شده تکواندوی استان در سال گذشته انتخاب شدن در جشنواره رسم جوانمردی در ۲ بخش هیات برتر فرهنگی و ورزشکار جوانمرد بود.

سپهری با بیان اینکه حدود ۴۰ مسابقه استانی در سال گذشته برگزار شد، خاطر نشان کرد: در کنار بحث‌های فنی و تخصصی با هزینه‌کرد نزدیک به چهار میلیارد ریال تعمیر و تجهیز خانه تکواندو و سالن امجدیه انجام شد.