تهران- ایرنا- پیتر استانو سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از افزایش آموزش نظامیان اوکراین از سوی اعضای این اتحادیه خبر داد و گفت: طول مدت این دوره‌ها ۳۵ روز است و سربازان اوکراینی پس از اتمام این دوره‌ها به کشورشان باز می‌گردند.

به گزارش ایرنا از یورونیوز، سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه شب گفت تا اواسط ماه آینده میلادی، حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ سرباز اوکراینی در پادگان‌های چند کشور اروپایی آموزش خواهند دید و بدین ترتیب مجموع نظامیان اوکراینی آموزش دیده به ۱۶۲ یگان خواهد رسید.

استانو افزود: با مضاعف شدن تلاش‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۰ هزار نظامی اوکراینی در قالب برنامه‌های مشترک با اتحادیه اروپا دوره‌های آوزشی را طی خواهند کرد.

نیروهای اوکراینی ماه‌هاست تلاش می‌کنند حملات ارتش روسیه و گروه شبه‌نظامی واگنر در شهر باخموت را دفع کنند.

گزارش‌ها حاکی است که درگیری‌های شدیدی در باخموت جریان دارد و دو طرف متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

این در حالی است که فرماندهان نظامی اوکراین اعلام کرده‌اند که برای دور جدید حمله علیه مواضع روسیه در شرق و جنوب اوکراین آماده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.