سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ۱۲ فروردین روز پرافتخار و تابلوی تمام نما از اراده راسخ و لبیک ملت ایران به استقرار نظام جمهوری اسلامی در سایه رهبری‌های حکیمانه و مدبرانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: در این روز بزرگ سلطه شیاطین و طاغوت به پایان رسید.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، افزود: ۱۲ فروردین، روشن نگهدارنده چراغ انقلاب اسلامی ویکی از عیدهای بزرگ ملت فهیم ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و استوار کردن گام‌ها در مسیر کمال و تعالی است.

وی با تاکید بر رعایت تقوا و بیان اینکه روزه‌داری فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست، تصریح کرد: تمام اعضا و جوارح انسان در ماه مبارک رمضان باید روزه‌دار باشند و فرد روزه‌دار از انجام کارهای ناپسند و حرام خودداری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به فضیلت‌های قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مومنان تلاوت قرآن را در این ماه پر برکت فراموش نکنند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن روز رحلت حضرت خدیجه کبری (س)، بیان کرد: آن حضرت، بانوی نمونه اسلام و یکی از چهار زن بهشتی است.

وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع) ابراز کرد: جنگ ترکیبی که دروغ و شایعات بی‌اساس و تحریف حقایق رکن آن و جامعه امروز درگیر آن است، در زمان امام حسن مجتبی(ع) در بالاترین سطح رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اغتشاشات و ایجاد ناامنی در کشور در سال گذشته را از مصداق‌های جنگ ترکیبی عنوان کرد و افزود: هوشیاری و بصیرت مردم کوبنده استکبار و رکن اصلی شکست دشمن در جنگ ترکیبی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: ملت ایران در دوره‌های مختلف نشان دادند تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و مسوولان باید در قدردانی از این ملت فهیم با اهتمام ویژه پا در رکاب رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.