کیش - ایرنا - امام جمعه موقت کیش گفت: جمهوریت و اسلامیت ۲ بال حرکت، رشد و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: به طور کلی جمهوری اسلامی به عنوان اولین حکومت دینی بر پایه مردم سالاری دینی تشکیل شده در عصر حاضر ثمره رهبری امام راحل است.

وی اضافه کرد: امام راحل با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی به دنبال تحقق مردم سالاری دینی در جامعه بود که بر این اساس جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم به عنوان ۲ بال توسعه و ترقی این نهضت قرار داد.

امام جمعه موقت کیش یادآور شد: بر اساس این تفکر جمهوریت در جامعه بدون توجه به اموزه های اسلامی معنایی ندارد و در مقابل به منظور قرار گیری جامعه در مسیر اسلامی حکومت موظف است که نسبت به مشکلات جامعه و مردم کوتاهی نکند.

وی با اشاره به رای آری بیش از ۹۸ درصدی مردم ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه امروز برخی القا می کنند که مردم امروز دست از اسلام و انقلاب کشیده اند اما برخلاف این ادعاها، حمایت مردم از این نظام در مناسبت های انقلابی و دینی گواهی بر پایداری این نهضت است.

چالش های نوروز برای سال اینده مرتفع شود

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور گسترده مهمانان نوروزی در جزیره کیش و تشکر از دست اندرکاران میزبانی از آنان، اظهار کرد: هرچند امسال در سایه برنامه ریزی های انجام شده مشکلات پیش روی کیشوندان و مسافران در ایام نوروز نسبت به سال های گذشته کمتر بود اما لازم است که پس از پایان سفرها این مشکلات آسیب شناسی و چاره اندیشی شود.