اردبیل - ایرنا - امام جمعه خلخال گفت: روز ۱۲ فروردین از افتخارات انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خلخال با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین ماه و سالروز جمهوری اسلامی از این روز به عنوان یکی از اعیاد نظام اسلامی ایران یاد کرد و افزود: ۱۲ فروردین از افتخارات انقلاب و نظام اسلامی است و در این روز مردم طاغوت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را بدور ریخته و نظام اسلامی را جایگزین آن کردند.

خطیب نماز جمعه خلخال در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های شایع در شهرستان خلخال گفت: با وجود تلاش دولتمردان در خصوص عمران و آبادانی کشور، نتیجه این تلاش‌ها در خلخال مشهود نیست و به نظر می‌رسد سرعت کار در خلخال به همان روال سابق است و شتاب نگرفته است.

وی با اشاره به توقف عملیات اجرایی قطعه یک راه در حال احداث خلخال - منجیل ادامه داد: در حالی که قطعه یک این راه متوقف و تعطیل شده است با توجه به وضعیت اعتباری این پروژه ، تعطیلی قطعه ۲ این پروژه هم دور از انتظار نیست.

امام جمعه خلخال افزود: با توجه به بدهی ۲۵۰ میلیارد ریالی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به پیمانکار قطعه ۲ به نظر می‌رسد در روزهای آینده با تعطیل شدن این قطعه، آرزوهای مردم خلخال در استفاده از یک راه ایمن و عاری از گردنه‌های برفگیر در فصول سرد سال دست نیافتنی خواهد شد.

وی گفت: انتظار مردم از مدیرکل راه و شهرسازی و همچنین استاندار اردبیل تلاش مضاعف و در حد انتظار مردم این شهرستان در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و سایر کارهای مربوط به توسعه این شهرستان است.

حجت‌الاسلام اسدی یادآور شد: در بحث ایجاد اشتغال نیز کم‌لطفی‌های گذشته همچنان در حال تکرار است و به نظر می‌رسد انتظارات مردم در این خصوص برآورده نمی‌شود.

امام جمعه خلخال با اشاره به آسیب‌های ناشی از کم‌کاری برخی از مدیران اجرایی خاطرنشان کرد: با توجه به منابع و اعتبارات محدود دولتی اجرای هرگونه پروژه عمرانی باید بر اساس کار کارشناسی و عاری از هرگونه هدررفت اعتبارات و هزینه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به نیمه‌کاره ماندن پروژه‌های کمربندی و پل ائللر باغی خلخال اظهار کرد: بی‌تدبیری گذشته در این رابطه موجب شده تا این ۲ پروژه اساسی همچنان نیمه‌کاره و بلاتکلیف باقی بماند و این روند باید تعیین تکلیف شود.

خطیب جمعه خلخال با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سیزدهم فروردین و روز طبیعت از مردم خواست ضمن تلاش برای حفظ طبیعت و تحویل سالم آن به آیندگان، با توجه به تقارن ۱۳ فروردین امسال با ماه رمضان از تظاهر به روزه‌خواری در این روز جداً پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه برخی از سنت‌های ملی و مذهبی ریشه در فرهنگ سنتی ما دارد ، اضافه کرد: ضمن احترام به فرهنگ گذشته به یادگار مانده از ایران و اسلام و میراث ماندگار جامعه از برخی رسومات سنتی که تبدیل به ضدفرهنگ می‌شود ، باید پرهیز شود.