اردبیل - ایرنا - امام جمعه مشگین‌شهر گفت: حفظ و صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی وظیفه تک تک آحاد جامعه است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر با اشاره به بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب افزود: بدحجابی ریشه در ضعف ایمان، فخرفروشی، مدگرایی، بی‌تمدنی و وسوسه‌های شیطانی دارد و ضعف غیرت دینی و کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر دلایل کم رنگ شدن حجاب در جامعه است.

وی با اعلام حمایت نمازگزاران از بیانیه اخیر وزرات کشور اظهار کرد: حجاب و عفاف از ضرورت های دین اسلام است و نباید در این زمینه کوتاه آمد.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) به بیان سیره رفتاری آن حضرت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه نوپای اسلامی آن زمان و نقش‌آفرینی محوری و اساسی حضرت خدیجه (س) پرداخت.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین ملاک برتری هر شخص داشتن تقوی، پاکدامنی ، طهارت ، صفا و صممیت ، داشتن آگاهی ، بینش ، بصیرت ، قدرت تشخیص و تحلیل ، انفاق و مجاهدت در راه پروردگار عالم است که حضرت خدیجه (س) مصداق کامل این خصوصیات بود.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نابسامان آرد و نان در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم در ماه مبارک رمضان تهیه و تامین نان برای افظار است و مسئولانی که توان بهبود وضعیت فعلی را ندارند باید هرچه زودتر استغفا دهند.

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی ، دینی ، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران و آذربایجان به تشریح نقش شوم دشمنان ایران بویژه صهیونیسم جهانی جهت ایجاد تنش در منطقه پرداخت و خواستار هوشیاری مردم مسلمان هر ۲ کشور در این زمینه شد.

گرامیداشت ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران و سفارش نمازگزاران به حفظ و صیانت از دستاوردهای عظیم نظام از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.