تهران - ایرنا - ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که به بهانه یکی از اعیاد یهودیان، کرانه باختری را به طور کامل محاصره و منطقه بسته نظامی اعلام کند و گذرگاههای ارتباطی فلسطین اشغالی با نوار غزه را ببندد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل امروز (جمعه) در توئیتر نوشت که این تصمیم بنا بر ارزیابی وضعیت و دستورالعمل‌های سطح سیاسی اتخاذ شده است.

وی درباره محاصره و بستن منطقه کرانه باختری افزود: این تعطیلی از ساعت ۱۷ عصر ۵ آوریل به وقت محلی تا نیمه شب هشتم همان ماه اعمال خواهد شد.

بر اساس ارزیابی وضعیت و دستورات مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی، در روزهای عید فصح یهودیان همه مناطق کرانه باختری و غزه بسته و گذرگاه‌های نوار غزه نیز از عصر چهارشنبه پنجم آوریل ۲۰۲۳ بسته خواهد شد.

بنا به اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این ممنوعیت در نیمه شب شنبه هشتم آوریل برداشته و گذرگاه‌ها باز می‌شود.

وی افزود که گذرگاه‌های ارتباطی کرانه باختری با سایر اراضی اشغالی نیز روز جمعه ۱۸ فروردین به روی فلسطینی‌ها بازگشایی خواهد شد.

ادرعی اضافه کرد: همچنین از ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۱۱ آوریل تا روز بعد منطقه بسته (نظامی دیگری) اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره فقط به موارد بشردوستانه، پزشکی و اضطراری آن هم پس از تایید هماهنگ کننده کارهای رژیم اسرائیل در مناطق فلسطینی اجازه تردد داده خواهد شد.