تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

بوشهر_ ایرنا _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی بازش های پراکنده، کاهش دما و تندباد در استان بوشهر، مکان هایی برای اسکان موقت و اضطراری مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

اسماعیل سجادی‌منش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اعلام ستاد بحران استان بوشهر مبنی بر افزایش شدت باد، تندباد لحظه ای، کاهش شدید دمای هوا و رگبارهای پراکنده در برخی نقاط از مسافرین و شهروندان درخواست می‌شود از سواحل و نقاط حادثه خیز دوری کنند.

وی افزود: برای رفاه حال مسافرین نوروزی، اقامتگاه ها و محل‌هایی پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی انجام شده حسینه‌ها، مساجد، خوابگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافرین پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده که شدت باد و طوفان در طول روز تا ۸۰ کیلومتر نیز افزایش یابد و هم‌چنین طی این روزها تردد کشتی، لنج و قایق ها در سطح دریا ممنوع است.

سجادی‌منش بیان کرد: هم‌چنین شهرداری‌های استان موظف هستند سازه‌های غیر ایمن را در سطح شهرها جمع آوری کنند تا مشکلی برای شهروندان و مسافران ایجاد نکند.

وی با اعلام محل های پیش‌بینی شده برای اسکان مسافرین نوروزی توسط ستاد بحران استان بوشهر گفت: در شهر دیلم سالن شهید ناطق زاده، سالن خلیج فارس و سالن شهدای خلیج فارس در مجموعه ورزشی شهید بهشتی، در بندر بوشهر سالن شهید بهشتی ، سالن بدمینتون، سالن شهید صدوقی روبروی ستاد نماز جمعه، سالن حجاب واقع در شکری چهارراه توحید و سالن خانه هندبال عاشوری روبروی شیشه‌بری خاجی کوچه سوپرگل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ادامه داد: در شهر کاکی شهرستان دشتی سالن ورزشی شهدا واقع در استادیوم پوریای ولی، دز شهر بادوله سالن ورزشی شهید رحیم کمالی کنار استادیوم ورزشی، در شهر خورموج خوابگاه ورزشکاران و سالن‌های مهدوی و الزهرا واقع در استادیوم تختی،در شهر شنبه سالن ورزشی مهر، سالن ورزشی باغان و سالن ورزشی شهدا روستای عربی برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

سجادی متش عنوان کرد: در شهرستان کنگان خوابگاه ورزشکاران و سالن ۱۵۰۰ نفره مجموعه ورزشی شهدا، سالن بزرگ کوثر و امام خمینی(ره) و سالن بزرگ بنک آماده سازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت : در تنگستان تمامی سالن‌های ورزشی در روستای گورک کله بندی ، گرگور، جائینک، محمد عامری، رستمی، بوالخیر، باغک شمالی، عالی حسینی، بنه گز و سالن‌های ورزشی شهر اهرم، شهر آباد و شهر دلوار برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی آماده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گناوه و در روستای محمد صالحی سالن ورزشی در بندرریگ و در گناوه سالن حوادث و سالن‌نفت آماده اسکان اضطراری مسافرین نوروزی است.