کاشان _ ایرنا _ رییس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: سال گذشته ۶۶۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سعید راعی روز شنبه به خبرنگاران افزود: دراین بازدید ها مقدار ۶۴۴ کیلوگرم فرآورده فاسد ضبط و معدوم شد، همچنین ۲۲ نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی و سه واحد نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.
وی اظهار کرد: در این مدت کار نظارت بر سلامت چهار هزارو ۷۵۴ راس دام سبک و ۵۲۸ راس دام سنگین کشتار شده در کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره انجام و ۱۷ لاشه کامل حذف و ۲ هزار و ۵۲۹ قطعه احشاء خوراکی از چرخه مصرف خارج‌شده است.
رئیس شبکه‌ دامپزشکی اردستان بیان کرد: در سال گذشته برای پیشگیری از بروز انواع بیماری های دام و طیور با هدف افزایش تولید و صیانت از سرمایه های دامی شهرستان، تعداد ۳۱۵ هزار و ۶۰۰ نوبت دام سبک و تعداد ۱۳هزار و ۶۶ نوبت دام سنگین علیه انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.
راعی اضافه کرد: در طول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۹۹ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسیناسیون شده، این عملیات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: تلفن ۱۵۱۲ ارتباط مردمی با شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی به مردم می باشد.
شهرستان اردستان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری پنج هزار راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲۸ واحد مرغداری گوشتی و ۲ واحد تخم‌گذار فعال با چهار میلیون و ۵۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در سال دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.