تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

همدان - ایرنا-اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه در روز طبیعت، حافظ منابع طبیعی باشیم، از هموطنان دعوت کرد، ضمن بهره بردن از تمام مواهب طبیعت در روز طبیعت با آن مهربان باشند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و اداره آموزش ،ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان روز شنبه در این اطلاعیه رعایت نکاتی را به شرح زیر هنگام طبیعت گردی ضروری دانسته است:

شهروندان از برپایی آتش در طبیعت خودداری کنند و اگر هم ناچار شدند، به صورت ایمن و دور از برگ‌ها و علف‌های خشک و درختان، آتش را برپا نموده و در پایان با استفاده از آب و خاک از خاموشی کامل آن مطمئن شوند.

از شکستن شاخه‌های درختان و کندن بوته‌های مرتعی اجتناب نموده تا فرصت حیات مجدد گیاهان و سرسبزی طبیعت از دست نرود و به جای آن از ذغال آماده استفاده نمایند.

زباله بلای جان طبیعت است، زباله خود را در طبیعت رها نکنیم، لازم است از قبل کیسه زباله به همراه داشته باشند و هنگام ترک محل تمام پسماندها را از طبیعت خارج کنند.

برای اتراق در طبیعت اولویت استفاده از پارک‌های جنگلی باشد که مجهز به امکاناتی نظیر محل برپایی آتش و محل اتراق است.

جنگلبانان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در اقصی نقاط کشور در روز سیزدهم فروردین به صورت آماده باش بوده و از طریق سامانه‌های ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت اخبار تخریب و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع‌طبیعی می‌باشند.